Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28165
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΤζίμα, Μαρίαel
dc.date.accessioned2017-10-02T09:20:43Z-
dc.date.available2017-10-02T09:20:43Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28165-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2309-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΜύθοςel
dc.subjectΘεατρικό παιχνίδιel
dc.subjectΨηφιακή επιτήρησηel
dc.subjectΠροσχολική ηλικίαel
dc.subjectMythel
dc.subjectTheater- playel
dc.subjectDigital surveillanceel
dc.subjectPreschool ageel
dc.titleΠροσχολική αγωγή και εκπαίδευση μέσω τέχνης για την προσέγγιση των τρόπων άσκησης ψηφιακής επιτήρησης-παρακολούθησηςel
dc.titlePreschool education through art for the approach to digital surveillance - monitoringen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleπαρέμβαση με μύθο της Ιούς και θεατρικό παιχνίδιel
heal.secondaryTitleIntervention with the myth of Io and theater-playel
heal.classificationΘεατρικό παιχνίδιel
heal.dateAvailable2017-10-02T09:21:43Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών της Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2017-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία : σ. 130-136el
heal.abstractΗ χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας άλλαξε την καθημερινότητα του σύγχρονου ανθρώπου. Μια από τις πολλές εφαρμογές των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνών (ΤΠΕ) είναι και αυτή της άσκησης κοινωνικού ελέγχου - επιτήρησης. Η επιτήρηση των κοινωνιών από τις εκάστοτε εξουσίες, γνωστή και ως Πανοπτισμός, η οποία ξεκίνησε με την ιδέα του Bentham για το πανοπτικό πρότυπο φυλάκισης, σήμερα με την χρήση των ΤΠΕ, μετακινήθηκε από τους φυσικούς χώρους σε ψηφιακά περιβάλλοντα. Υλοποιείται τόσο από κέντρα εξουσίας όσο και με τη συμμετοχή των ίδιων των ατόμων σε χώρους κοινωνικής δικτύωσης (social media), στους οποίους δημοσιοποιούν προσωπικά δεδομένα. Με την παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρείται η προσέγγιση του επίκαιρου ζητήματος της ψηφιακής επιτήρησης των κοινωνιών, των κινδύνων, των επιπτώσεων και των συνεπειών, που συνεπάγεται η καθιέρωση της χρήσης των ΤΠΕ στις σημερινές κοινωνίες. Αξιοποιώντας την Αρχαία Ελληνική Μυθολογία και το θεατρικό παιγνίδι, προτείνεται μια διδακτική παρέμβαση κατάλληλη για παιδιά προσχολικής ηλικίας. Ο σκοπός της παρούσας έρευνας είναι αρχικά να εκτιμήσει κατά πόσο τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας χρησιμοποιούν τις ΤΠΕ και στη συνέχεια να διερευνήσει εάν μέσω των διδακτικών παρεμβάσεων κατανοήσουν πώς μπορεί να πραγματοποιηθεί η ψηφιακή επιτήρηση και εάν εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους γύρω από το θέμα ώστε να σταθούν κριτικά, διακρίνοντας τις θετικές και αρνητικές επιπτώσεις της χρήσης των ΤΠΕ. Η ερευνητική μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε ήταν η ποιοτική και πραγματοποιήθηκε με τη διεξαγωγή συνεντεύξεων, τη συλλογή φύλλων εργασίας (ζωγραφιές) και την παρατήρηση, πριν και μετά τη διεξαγωγή των διδακτικών παρεμβάσεων. Η επεξεργασία των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με την τεχνική της ανάλυσης περιεχομένου, και βάσει των αποτελεσμάτων διαπιστώθηκε ότι η επαφή των νηπίων με τις ΤΠΕ είναι συχνή. Στη συνέχεια, μέσω της διδακτικής παρέμβασης, διαπιστώθηκε ότι τα συγκεκριμένα παιδιά προσχολικής ηλικίας, κατανόησαν τις λειτουργίες των ΤΠΕ, εμπλούτισαν τις γνώσεις τους και στάθηκαν κριτικά απέναντι στις παρουσιαζόμενες λειτουργίες τους σε ικανοποιητικό βαθμό.el
heal.abstractThe use of digital technology has changed the everyday life of modern human. One of the many applications of Information and communication technologies (ICT) is also the exercise of social control - supervision. The oversight of societies by these powers, also known as Panopticism, which began with Bentham's idea of a standardized prison pattern, today due to the use of ICT oversight has moved from natural areas to digital environments, and is implemented by both power centers and with the own will participation of the people in social media, where they publish personal data. This diploma thesis attempts to approach the current issue of digital surveillance of societies, the risks, the impacts and the consequences of introducing the use of ICT in today's societies. Taking advantage of ancient Greek mythology and theater-play, a teaching intervention suitable for preschool children is proposed. The purpose of this research is to initially assess whether children of preschool use ICT and then to investigate whether they can understand, through teaching interventions, how digital surveillance can take place and whether they enrich their knowledge of the subject in order to be prepared critically, separating the consequences into positive and negative. The research method used was qualitative and was carried out by conducting interviews, collecting worksheets (paintings) and observing before and after the didactic interventions. The data was processed using the content analysis technique, and on the basis of the results it was found that children contact with ICT is frequent. Thereafter, through teaching intervention, specific preschool children were found to understand the functions of ICT, to enrich their knowledge and to criticize satisfactorily the presented uses of ICT.en
heal.advisorNameΚαραμήτρου, Αικατερίνηel
heal.committeeMemberNameΚαραμήτρου, Αικατερίνηel
heal.committeeMemberNameΡάπτης, Θεοχάρηςel
heal.committeeMemberNameΜουδατσάκις, Τηλέμαχοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages154 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. TZIMA ΜΑΡΙΑ 2017.pdf4 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons