Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28085
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚούκου, Μήνα Χ.el
dc.date.accessioned2017-07-06T10:25:38Z-
dc.date.available2017-07-06T10:25:38Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28085-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2195-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΕνσυναίσθησηel
dc.subjectΑυτοεκτίμησηel
dc.subjectΤμήματα ένταξηςel
dc.subjectΕκπαιδευτικόςel
dc.subjectΜαθητήςel
dc.subjectEmpathyen
dc.subjectSelf-esteemen
dc.subjectΙntegration classesen
dc.subjectTeacheren
dc.subjectStudentsen
dc.titleΗ ενσυναίσθηση των ειδικών παιδαγωγών ως παράγοντας διαμόρφωσης της αυτοεκτίμησης των μαθητών που φοιτούν σε τμήματα ένταξηςel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕνσυναίσθησηel
heal.classificationΤμήματα ένταξηςel
heal.dateAvailable2017-07-06T10:26:39Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2017-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία : σ. 144-154el
heal.abstractΕίναι γεγονός ότι η ενσυναίσθηση του εκπαιδευτικού παίζει σημαντικό ρόλο στη σχέση που θα αναπτύξει με τους μαθητές του στα πλαίσια της σχολικής ζωής. Εάν ο εκπαιδευτικός διακρίνεται από υψηλά επίπεδα ενσυναίσθησης αντιλαμβάνεται σε μεγαλύτερο βαθμό τις βαθύτερες ανάγκες των μαθητών του, σε αντίθεση με κάποιον που δεν έχει ανεπτυγμένη ενσυναίσθηση. Επίσης, η αυτοεκτίμηση των μαθητών έχει σπουδαία σημασία και αξία, διότι από το πόσο υψηλή ή χαμηλή είναι, κρίνεται πολλές φορές η πορεία και η εξέλιξη τους στο σχολείο. Η παρούσα έρευνα επιχειρεί να διερευνήσει την ενσυναίσθηση των ειδικών παιδαγωγών και κατά πόσο αυτή συμβάλλει στη διαμόρφωση της αυτοεκτίμησης των μαθητών που φοιτούν σε τμήματα ένταξης. Πιο συγκεκριμένα το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 30 τμήματα ένταξης με τους αντίστοιχους 30 ειδικούς παιδαγωγούς, στα οποία φοιτούσαν 210 μαθητές, εκ των οποίων τα 114 ήταν αγόρια και τα 96 ήταν κορίτσια. Την ομάδα ελέγχου συγκρότησαν 30 εκπαιδευτικοί γενικής αγωγής και 210 μαθητές -114 αγόρια και 96 κορίτσια- που φοιτούσαν αντίστοιχα σε 30 τυπικές τάξεις του δημοτικού σχολείου. Με βάση το ανωτέρω δείγμα, εκτός από την ενσυναίσθηση του εκπαιδευτικού και την συσχέτισή της με την αυτοεκτίμηση των μαθητών του, εξετάστηκε και το αν οι μαθητές που φοιτούν σε τμήματα ένταξης έχουν χαμηλότερη αυτοεκτίμηση συγκριτικά με τους μαθητές των τυπικών τάξεων. Από τα αποτελέσματα προέκυψε ότι η ενσυναίσθηση των εκπαιδευτικών πράγματι επηρεάζει -σε μικρό βαθμό- την αυτοεκτίμηση των μαθητών τους και ότι ο διαχωρισμός των μαθητών και η τοποθέτηση τους σε τμήματα ένταξης επηρεάζει αρνητικά την αυτοεκτίμησή τους. Η παρούσα έρευνα μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο επανασχεδιασμού της διδασκαλίας στα τμήματα ένταξης, προκειμένου οι εκπαιδευτικοί μέσα από το έργο και τη δράση τους στην τάξη να βοηθήσουν τους μαθητές εκείνους που έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση να αποκαταστήσουν την αρνητική εικόνα που έχουν για τον εαυτό τους και σε βάθος χρόνου να ‘’χτίσουν’’ υψηλή αυτοεκτίμηση.el
heal.abstractIt is a fact that teachers` empathy plays an important role in the relationship they develop with their students in the context of school life. If the teachers are characterized by high levels of empathy, they can have a better understanding of their student`s deeper needs, in contrast to teachers who lack empathy. Also, the students` self-esteem has great significance, since their school development is judged by how high levels of self-esteem they possess. This research attempts to probe into the empathy of special education teachers and the significance it has to the conformation of self-esteem possessed by students who attend to integration classes. More specifically, the sample of research was 30 integration classes, along with their 30 special needs teachers, in which attended 210 students, of whom 114 were boys and 96 girls. The control group included 30 general education teachers and 210 students -114 boys and 96 girls- who attended 30 typical elementary school classes. Based on the sample above, except the teachers` empathy and its correlation with their students` self-esteem, we examined whether the students attending the integration classes are lacking self-esteem compared to students attending typical classes. Results have shown that the teachers` empathy indeed affects student`s self-esteem and the separation of students to integration classes has a negative impact on their self-esteem. This research can be used for redesigning teaching ways in integration classes, so that teachers, through their work and action in class, can help students with low self-esteem to repair the negative image they have for themselves and to “build” high levels of self-esteem.en
heal.advisorNameΜορφίδη, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΜορφίδη, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΣούλης, Σπυρίδων Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΣαρρής, Δημήτριοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages190 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΚΟΥΚΟΥ ΜΗΝΑ Χ. 2017.pdf2.72 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons