Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28070
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΖδράβου, Πολυξένηel
dc.date.accessioned2017-07-03T08:50:31Z-
dc.date.available2017-07-03T08:50:31Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28070-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2133-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel
dc.subjectΑντιλήψειςel
dc.subjectΣυνεργασίαel
dc.subjectΠρογράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτωνel
dc.subjectΤ.Π.Ε.el
dc.subjectWeb 2.0 εργαλείαel
dc.subjectTeachersen
dc.subjectPerceptionsen
dc.subjectCooperationen
dc.subjectSchool Activities Programsen
dc.subjectICTen
dc.subjectWeb 2.0 toolsen
dc.titleΑντιλήψεις και στάσεις εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση των εργαλείων Web 2.0 στο πλαίσιο προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτωνel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕκπαιδευτικοί -- Αντιλήψειςel
heal.dateAvailable2017-07-03T08:51:31Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2017-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία : σ. 85-96el
heal.abstractΗ παρούσα εργασία διερευνά τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με την αξιοποίηση των ΤΠΕ και ειδικότερα των web 2.0 εργαλείων στην υλοποίηση Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων (Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Αγωγής, Πρόγραμμα Πολιτιστικών Θεμάτων, Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας), θέτοντας στο επίκεντρο τη δυνατότητα ανάπτυξης συνεργασίας και επικοινωνίας (μαθητών- εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικών- εκπαιδευτικών/ συνεργατών). Επιπλέον, επιχειρεί να καταγράψει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τους παράγοντες εκείνους που εκτιμούν ότι έχουν καθοριστικό ρόλο στην επιτυχή αξιοποίηση των web 2.0 εργαλείων σε ένα Π.Σ.Δ. και την πρόθεση-εκδήλωση ενδιαφέροντος για μελλοντική αξιοποίηση των εργαλείων αυτών. Τα αποτελέσματα δείχνουν πως κατά τη διάρκεια υλοποίησης ενός Π.Σ.Δ., το ιστολόγιο και ο ιστοχώρος κοινωνικής δικτύωσης ξεχωρίζουν ως πρώτες επιλογές. Η αξιοποίησή τους εντοπίζεται στα περισσότερα στάδια υλοποίησης ενός Π.Σ.Δ. Ωστόσο, η αξιοποίηση των web 2.0 εργαλείων φαίνεται να πραγματοποιείται μεμονωμένα και αποσπασματικά, ενδεχομένως χωρίς να εντάσσονται σε ένα σαφές πλαίσιο μαθησιακών στόχων και δραστηριοτήτων και χωρίς να υπάρχει μια συνέχεια. Τα ευρήματα καταδεικνύουν τη θετική στάση των εκπαιδευτικών σχετικά με την αξιοποίηση και ενσωμάτωση των ΤΠΕ και των web 2.0 εργαλείων στην εκπαιδευτική διαδικασία και ειδικότερα στην υλοποίηση ενός Π.Σ.Δ. και αναγνωρίζουν τα παιδαγωγικά οφέλη που μπορούν να προκύψουν για τους μαθητές τους και τους ίδιους, ενισχύοντας και αναδεικνύοντας την έννοια της συνεργασίας. Τέλος, φαίνεται πως οι σπουδές διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διαφοροποίηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών. Σύμφωνα με τα ευρήματα, η απόκτηση μεταπτυχιακού ή/και διδακτορικού τίτλου δείχνει ότι σχετίζεται θετικά με το επίπεδο γνώσης και αξιοποίησης των ΤΠΕ και των web 2.0 εργαλείων των εκπαιδευτικών. Συνεπώς, κρίνεται αναγκαία η συνεχής επιμόρφωση και επικαιροποίηση των γνώσεων των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ως προς την παιδαγωγική αξιοποίηση των web 2.0 εργαλείων για να ανταποκριθούν στον πολυδιάστατο ρόλο τους.el
heal.abstractThe current study researches the perceptions of secondary education teachers regarding to the use of ICT and specifically of web 2.0 tools in the implementation of School Activities Programs (Environmental Education Program, Cultural Program, Health Education Program), focusing on the development of cooperation and communication (pupils- teachers and educators- teachers/associates). Furthermore, it attempts to capture the perceptions of teachers about those factors that play a decisive role in the successful exploitation of web 2.0 tools in a SAP and intention- expression of interest for future use of these tools. The results show that blog and social networking site stand out as the first choices during the implementation of a SAP. Their exploitation is found in most stages of implementation of a SAP. However, the exploitation of web 2.0 tools seems to be done in isolation and fragmentation, possibly without being part of a clear framework of learning goals and activities. The findings demonstrate teachers' positive attitude towards the exploitation and integration of ICT and web 2.0 tools in the educational process, in particular the implementation of a SAP and recognize the pedagogical benefits that can arise for their students and themselves, reinforcing and highlighting the concept of collaboration. Finally, it seems that studies play an important role in differentiating the perceptions of teachers. According to the findings, the acquisition of postgraduate and/ or doctoral degrees shows that it is positively related to the level of knowledge and exploitation of teachers' ICT and web 2.0 tools. Consequently, it is necessary to continuously train and update the knowledge of secondary education teachers and the pedagogical use of web 2.0 tools to respond to their multidimensional role.en
heal.advisorNameΓαβριλάκης, Κώσταςel
heal.committeeMemberNameΓαβριλάκης, Κώσταςel
heal.committeeMemberNameΜικρόπουλος, Αναστάσιοςel
heal.committeeMemberNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages142 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΖΔΡΑΒΟΥ ΠΟΛΥΞΕΝΗ 2017.pdf2.58 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons