Learning objects in physics (Master thesis)

Γκαρτζονίκας, Βησσαρίων


Αντικείμενο αυτής της εργασίας αποτελεί αρχικά η σύγκριση των μαθησιακών αποτελεσμάτων μαθητών που χρησιμοποίησαν ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα σε σχέση με μαθητές που δεν χρησιμοποίησαν στο μάθημα της Φυσικής, ώστε να αναδειχθούν πιθανά εκπαιδευτικά οφέλη της χρήσης των ψηφιακών μαθησιακών αντικειμένων στο συγκεκριμένο μάθημα αλλά και γενικά στην εκπαιδευτική πράξη. Επίσης αντικείμενό της αποτελεί η αξιολόγηση ψηφιακών μαθησιακών αντικειμένων του ελληνικού-εθνικού αποθετηρίου «Φωτόδεντρο», τα οποία και χρησιμοποιήθηκαν στην εκπαιδευτική πράξη. Συγκεκριμένα στους τριάντα εννιά (39) συνολικά μαθητές των δύο τμημάτων της Στ΄ Τάξης του Αρσακείου Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων πραγματοποιήθηκαν οχτώ (8) σενάρια διδασκαλίας, τέσσερα (4) για κάθε τμήμα, ένα (1) για κάθε μία από τις ακόλουθες θεματικές ενότητες που επιλέχθηκαν να διδαχθούν: «Ο Ηλεκτρομαγνήτης», «Η Ηλεκτρογεννήτρια», «Ο Ηλεκτροκινητήρας» και «Μυωπία και πρεσβυωπία στο ανθρώπινο μάτι». Στους είκοσι (20) μαθητές του πρώτου τμήματος η διδασκαλία πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ψηφιακών μαθησιακών αντικειμένων, ενώ στους δεκαεννιά (19) μαθητές του δεύτερου τμήματος χωρίς. Οι μαθητές και των δύο τμημάτων συμπλήρωναν τις απαντήσεις τους σε φύλλα εργασίας, ενώ οι μαθητές του ενός τμήματος που χρησιμοποίησαν ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα συμπλήρωναν και ένα ερωτηματολόγιο που αξιολογούσε το εκάστοτε ψηφιακό μαθησιακό αντικείμενο σε πέντε επίπεδα διαφωνίας-συμφωνίας. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων συμπεραίνεται ότι οι μαθητέςεπιτυγχάνουν καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα, όταν χρησιμοποιούν ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα, στις έννοιες του ηλεκτρομαγνητισμού, σε σχέση με τους μαθητές που διδάσκονται τις ίδιες έννοιες με την παραδοσιακή μέθοδο διδασκαλίας. Από την άλλη μεριά, δεν επιτυγχάνουν απαραίτητα καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα, όταν χρησιμοποιούν ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα, στις έννοιες της μυωπίας και της πρεσβυωπίας. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης των συνολικά πέντε (5) ψηφιακών μαθησιακών αντικειμένων που χρησιμοποιήθηκαν στην εκπαιδευτική πράξη έδειξε ότι οι μαθητές του τμήματος που τα χρησιμοποίησαν τα αξιολόγησαν θετικά στις κατηγορίες της μάθησης, της ποιότητας και της εμπλοκής, αφού τα ποσοστά συμφωνίας των μαθητών στις απαντήσεις τους ήταν πολύ υψηλότερα από τα ποσοστά διαφωνίας. Υπήρξαν μαθητές όμως που δεν έμειναν ικανοποιημένοι από την επιλογή «βοήθεια» ή δεν τους φάνηκε χρήσιμη κατά την αξιοποίηση του ψηφιακού μαθησιακού αντικειμένου, καθώς τα χαμηλότερα ποσοστά συμφωνίας εμφανίστηκαν στην συγκεκριμένη ερώτηση και στα πέντε ερωτηματολόγια.
Alternative title / Subtitle: μία εμπειρική μελέτη
an empirical study
Institution and School/Department of submitter: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Subject classification: Φυσική -- Μελέτη και διδασκαλία
Keywords: Ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα,Φυσική,Φωτόδεντρο,Learningobjects,Physics,Photodentro
URI: http://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28069
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΓΚΑΡΤΖΟΝΙΚΑΣ ΒΗΣΣΑΡΙΩΝ 2017.pdf2.16 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28069
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.